kawan-kawan saya yang manja ^_^

Saturday, July 23, 2011

smart partnership programme di sms tuanku munawir (SASER)

kan post yg lepas aq  ada ckp yg skola aq nak anta kte org g saser kan...post kali ni aq nak cter ckit pengalaman aq...sblum tu..alhmdulilah ktrog slmt pergi da balik... :)

ok...ktorg bertolak dlm kul 3 camtu ari ahad...dari skolah...
perjalanan lbh krg 1 jam lebih...jauh la jgk...skola tu agak dalam ckit la...biasalah..asrama kan..mmg sllu kat bahagian dlm2 ckit...
then stlh smpai..ktorg pun diberikan bilik...besar gak la...ktorg dpt blok jebat(warna hijau)
kat sana ada 4 blok...jebat (hijau),kasturi (kuning), lekir (biru) dan tuah (merah)..
then...malamnya...ktorg dibahagikan kelas...setiap kelas lbh kurang 2 or 3 org wakil dri skola ktrog...
tp bkn skola ktorg je buat bench mark...skola lain pun ada..skola dari pahang..aq tk igt ape nama skola tu..
aq partner ngn adam...ktorg masuk kelas 5 Epsilon...
kat sana ada 10 kelas...biar aq sebut kan satu2 ye..hehehe...
alpha, beta, delta, epsilon, gamma, iota, omega, sigma, theta, dan zeta
banyak kan...
aku ringkas kan jelah ek...
mula2 mmg ktorg rasa cm nak balik putra la..yela...tk biasa lg kan..masa tu..maca2 la pk...bosan la apelah..
then..bila da masuk ari kedua dan seterusnya...ktorg da mula rasa seronok... :)
macam2 la ktorg belajar kat sana....walaupun kat sana semua laki...tp aq nmpk..dorg sume mesra je...ra[at..cam adik beradik..mmg best la...masa nak balik pun..ada jgk la rasa sedih nak balik...
tapi paling best aq rasa kat sana ialah masa puasa sunat hari khamis beramai-ramai...bkn ape...yelah...dpt rasa berbuka ramai2 ngn kawan kat saser tu kan...
pastu ari jumaat (hari terakhir) ktorg pergi smbahyang jumaat sama2...bestla..sbelum masuk masjid tu..aq lepak ngn kawan sekelas aq...(besut..amani..os..ngn anwar)
dorg bwk aq makan cendol..ngn cakoi...layan2 hehe :D
then bru g smbhyg jumaat...
kul 3.30 ktorg pun bertolak balik...
pengalaman g saser ni aq tk kn lupakan...best sgt dpt kenal ngn korg especially kawan2 kelas 5 Epsilon
oklah..sebelum tu...aq nak cakap sesuatu

terima kasih kawan-kawan
maafkan kami kawan-kawan
doakan kejayaan kami kawan-kawan
spm kita sama-sama semua A+
aminnn..
salam..bye :)

2 comments:

Nur Muhammad Aiman said...

tahniah syafiq .. :) serius, citer kau cam besh giler .. untunglaa dpt pergi program cam nih . :)

Nur Muhammad Aiman said...

tahniah syafiq .. serius dari ape yang kau citer nih, besh giler .. untung laa dpt pegi program seperti ini .. :) Doa kan untuk KITA bersama ok? Amin !